Jestes w: Strona glowna > Ryby > Ryby na naszych stołach

Ryby na naszych stołach

Zgodnie z piramidą zdrowego żywienia, mięso powinniśmy jadać maksymalnie dwa razy w tygodniu. Wyjątek stanowią ryby, które możemy jeść bez ograniczeń, podobnie jak warzywa i owoce. Dlaczego dietetycy tak wysoko cenią potrawy z dodatkiem ryb? Zgodnie z badaniami, rybie mięso jest lekkostrawne i zawiera bardzo dużo wartościowego białka. W jego skład wchodzą również witaminy oraz zdrowe, nienasycone tłuszcze. Witamina D zapewnia prawidłowy rozwój kości, natomiast witamina A wspomaga procesy widzenia. Dlatego zaleca się, aby dzieci w okresie intensywnego wzrostu regularnie spożywały posiłki z dodatkiem ryb. Na polskich stołach od wielu lat goszczą śledzie, makrele oraz karp. Coraz chętniej kupujemy nieco droższe gatunki, jak dorsze i łososie. Dorsz posiada białe, bogate w tłuszcz mięso. Podobnie łosoś, flądra i halibut. Jest to cecha charakterystyczna dla ryb morskich. Oczywiście osobniki złowione w rzekach i jeziorach są równie wartościowe. Mięso pstrąga należy do smacznych i bardzo zdrowych. Stosunkowo małą popularnością cieszą się karasie, płoć oraz brzany. Częściej pełnią one rolę żywej przynęty, niż składnika obiadu. W sklepach można kupić rozmaite gatunki ryb, niekoniecznie pochodzących z Polski. Tuńczyk, amur, a nawet rekin to tylko drobne przykłady. Warto inwestować w zdrową i pełnowartościową dietę. Chociaż ryby są coraz droższe, nie zaszkodzi raz na tydzień wydać odrobinę więcej pieniędzy. W zamian zyskamy lepsze zdrowie oraz szczupłą sylwetkę.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem: